РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ И ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА СТУДЕНТИТЕ ОТ IV КУРС МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА и IV КУРС ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, МАТЕМАТИКА И ОБРАЗОВАТЕЛЕН МЕНИДЖМЪНТ ЗА ПРАКТИЧЕСКАТА ПОДГОТОВКА по МАТЕМАТИКА и ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, която ще се проведе от 10.04.2018 до 18.05.2018 г.
ПРАВА, ОТГОВОРНОСТИ И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТУДЕНТИТЕ – СТАЖАНТ-УЧИТЕЛИ
1. Права: 1.1. Студентът има право на консултации от страна на методиците, учителя-наставник и директора на базовото училище. 1.2. Студентът има право да ползва материално-техническата база на училището. 1.3. Студентът има право да ползва всички одобрени от МОМН програмни документи за учебно-възпитателната работа в училището. 1.4. Студентът има право да разработва и прилага собствени теоретико-приложни разработки за обогатяване на учебния процес и педагогическото взаимодействие. 1.5. Студентът има право на обратна информация за проведената от него учебно-възпитателна работа от страна на ръководителя-методик и учителя-наставник.
2. Отговорности: 2.1. Студентът е отговорен за своето присъствие и активно участие в стажантската практика. 2.2. Студентът е отговорен за опазване от него на материално-техническата и методическа база. 2.3. Студентът носи отговорност за съобразяването на своите идеи с общия дух на одобрените от МОМН документи за учебно-възпитателната работа в училище. 2.4. Студентът е отговорен за оползотворяване на обратната информация от анализа на проведената от него учебно-възпитателна дейност и своето професионално изграждане. 2.5. Студентът е отговорен за отработването на основателните отсъствия в предварително уговореното време с ръководителя на практиката и учителят-наставник. 3. Задължения: 3.1. Студентите провеждат стажантската практика по математика и информационни технологии при ученици от V до ХІ клас, според направеното предварително разпределение – посочено в таблицата по-долу. Те практикуват в мин. две паралелки 6 седмици, през който период трябва да имат изнесени най-малко 13 урока по математика и най-малко 4 урока по информационни технологии. 3.2. Първите два-три дни от стажантската практика студентите наблюдават работата на учителя-наставник и подготвят уроците за следващите дни и следващата седмица. 3.3. При един учител-наставник стажуват двама стажант-учителя, като взаимно се посещават и наблюдават, както и работата на учителя-наставник (ако има свободна паралелка). 3.4. Всеки стажант-учител самостоятелно планира, организира и осъществява учебната дейност в поверените му класове с минимална помощ от страна на учителя-наставник. Стажант-учителят разработва дидактически планове, които се утвърждават и подписват от учителя-наставник поне един ден преди датата на изнасянето им. При неспазване на това изискване учителя-наставник не допуска стажант-учителя да изнесе урока. 3.5. Всеки стажант-учител води ДНЕВНИК (по приложен образец), в която отразява:
- график на планираните дейности – наблюдения и провеждане на урочна дейност;
- протоколите на наблюдаваните от стажант-учителя уроци;
- разработените дидактически планове на уроците, които провежда;
- протокол (свободен текст), заверен от учителя-наставник, за проверените писмени работи (домашни, контролни) на ученици;
- доклад от учителя-наставник, в който се отразява мнението му относно работата на стажант-учителя.
3.6. Дневникът е неделима част от цялостната документация за оценяване работата на стажант-учителя по време на практическата му подготовка, която се взема в предвид при оформяне на оценката за държавния практически изпит. 3.7. Стажант-учител, който нарушава вътрешния ред на училището и задълженията си, може да бъде отстранен от директора на училището. 3.8. Стажант-учител, отсъствал по уважителни причини повече от три дни, но не повече от 1/3 от стажа, може по решение на катедрата да продължи стажа си с толкова дни, с колкото е отсъствал.
4. Критерии за оценяване на стажант-учителите: 4.1. Предварителна подготовка:
- формулиране на образователни, възпитателни и развиващи цели;
- планиране на различните дейности и форми за реализиране;
- логика и връзка между основните части в план-конспекта;
- подготовка на дидактически материали.
4.2. Реализиране на урока:
- създаване на положителна психологическа нагласа (мотивация) у учениците;
- оптимален подбор на учебното съдържание;
- адекватен избор и използване на методите, средствата и техниките на обучение;
- съответствие със специфичните методически изисквания;
- синхрон между образователни, възпитателни и развиващи цели;
- съчетаване на индивидуално, групово и фронтално взаимодействие с учениците;
- индивидуален подход и диференцирана работа в зависимост от възрастовите особености и специфичните педагогически нужди на учениците;
- съответствие между цели и резултати;
- поведение на студента-практикант: емоционалност; емпатия; добронамереност; реактивност – интелектуална и емоционална; стимулиране чувството за успех на учениците; хуманно отношение към учениците.
4.3. Конфериране:
- самоанализ и самооценка на подготовката и реализацията на урока;
- коментар на учителя-наставник - критични бележки и препоръки;
- коментар на останалите членове на комисията - критични бележки и препоръки;
- обобщителен коментар от председателя на комисията, която провежда държавния практически изпит.
Стажант-учител, показал незадоволителен успех по време на ПДПП, я повтаря през следващата учебна година. След приключване на стажа всички студенти да се явят в учебен отдел със студентските книжки за заверка на семестъра и проверка на справката за семестриално завършване. Всички студенти, до 12.04.2018 г. да изпратят списък с разпределението на часовете си и смяната (І или ІІ) в училището на ръководителите на стажа доц. Д. Бойкина (e-mail: d_boykina@abv.bg) и доц. Стефка Анева (e-mail: st_aneva@abv.bg).
№ |
Име, фамилия |
Фак. номер |
Училище |
Учител-наставник по Математика |
Учител-наставник по ИТ |
МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА IV курс
|
1 |
Майа Мантова |
1301181012 |
ЕГ „Иван Вазов“ |
Валентина Сарийчева |
Диана Николова |
2 |
Мира Спасова |
1401181001 |
СУ „Пейо К. Яворов“ |
Станислава Белчева |
Стелиана Чиликова |
3 |
Ахинора Кожухарова |
1401181003 |
не се допуска |
- |
- |
4 |
Иван Иванов |
1401181010 |
не се допуска |
- |
- |
5 |
Жеко Николов |
1401181014 |
ЕГ „Иван Вазов“ |
Мая Янева |
Диана Николова |
6 |
Галин Иванов |
1401181028 |
ОУ „Райна Княгиня“ |
Красимира Чеканова |
Светла Илиева ЕГ |
7 |
Неджат Сюлейман |
1401181032 |
СУ „Пейо К. Яворов“ |
Мария Добрева |
Стелиана Чиликова |
8 |
Боряна Котева |
1401181034 |
ОУ „Райна Княгиня“ |
Красимира Чеканова |
Светла Илиева ЕГ |
9 |
Антон Капанов |
1401181040 |
ЕГ „Иван Вазов“ |
Мая Янева |
Диана Николова |
10 |
Реджеп Кендичев |
1401181045 |
СУ „Св. Паисий Хилендарски“ |
Дора Стоянова |
Радослава Лакина |
11 |
Реджеп Байрям |
1401181046 |
СУ „Св. Паисий Хилендарски“ |
Дора Стоянова |
Радослава Лакина |
12 |
Ирина Джоголова |
1401181048 |
СУ „Пейо К. Яворов“ |
Станислава Белчева |
Стелиана Чиликова |
13 |
Ивайло Коев |
1201181013 |
СУ „Пейо К. Яворов“ |
Мария Добрева |
Стелиана Чиликова |
ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, МАТЕМАТИКА и ОБРАЗОВАТЕЛЕН МЕНИДЖМЪНТ IV курс
|
1 |
Веселина Славчева |
1401651001 |
СУ „Св. Паисий Хилендарски“ |
Боряна Цекова |
Виолета Гуглева |
2 |
Петя Делчева |
1401651002 |
СУ „Св. Паисий Хилендарски“ |
Руско Русев |
Маруся Буюклиева |
3 |
Рукие Таир |
1401651003 |
СУ „Св. Паисий Хилендарски“ |
Руско Русев |
Маруся Буюклиева |
4 |
Стелена Киркова |
1401651004 |
СУ „Св. Паисий Хилендарски“ |
Боряна Цекова |
Виолета Гуглева |
5 |
Тихомир Симов |
1401651005 |
ОУ „Княз Александър I“ |
Деляна Гергова |
Деляна Гергова |
6 |
Благой Серафимов |
1401651008 |
ОУ „Княз Александър I“ |
Вяра Христова |
Вяра Христова |
7 |
Емануел Симеонов |
1401651009 |
ОУ „Княз Александър I“ |
Вяра Христова |
Вяра Христова |
8 |
Спас Муравенов |
1401651011 |
СУ „Св. Софроний Врачански“ |
Веселина Вълканова |
Ася Димитрова |
9 |
Любомир Билев |
1401651012 |
СУ „Св. Софроний Врачански“ |
Веселина Вълканова |
Ася Димитрова |
10 |
Илиян Колев |
1401651015 |
ОУ „Княз Александър I“ |
Деляна Гергова |
Деляна Гергова |
11 |
Ивайло Ламбов |
1401651016 |
не се допуска |
- |
- |
|