Постигането на най-добрата архитектура за едно софтуерно приложение е дълъг и труден процес. Затова през последните десетилетия на развитие на обектно-ориентираното програмиране мнозина специалисти са обобщили добрия опит в областта под формата на "шаблони за дизайн" (Design Patterns). Те описват често срещани в практиката проблеми и различните варианти за техните решения под формата на обектно-ориентирани класове със съответните методи, операции и взаимодействие между тях. Лекционният курс е ориентиран към конкретни реализации на различни типове шаблони. Ще бъдат разгледани шаблони от трите основни групи - за създаване, за структура и за поведение. Примерите в курса за подготвени в разпространени софтуерни среди и езици: софтуерната рамка .NET Framework с език за програмиране С#, а средата за разработка - Visual Studio 2010.
|
- Обектно-ориентирано програмиране на С# - класове, обекти, полета, методи, свойства. Демонстрационни примери.
- Обектно-ориентирано програмиране на С# - наследяване, виртуални и абстрактни методи, интерфейси. свойства. Демонстрационни примери.
- Основни структури от данни в .NET Framework - масив, списък, стек, опашка, хеш-табица.свойства. Демонстрационни примери.
- Отражение на типовете (Reflection).
- Шаблони за създаване - Abstract Factory, Builder, Factory Method, Prototype, Singleton. свойства. Демонстрационни примери.
- Шаблони за структура - Adapter, Bridge, Composite. Демонстрационни примери.
- Шаблони за структура - Decorator, Facade, Flyweight, Proxy.Демонстрационни примери.Шаблони за поведение - Chain of Responsibility, Command, Interpreter. Демонстрационни примери.
- Шаблони за поведение - Iterator, Mediator, Memento, Observer. Демонстрационни примери.Шаблони за поведение - State, Strategy, Template Method, Visitor. Демонстрационни примери.
|