Форум Поща Карта на сайта Търсене Връзки Контакти
Начало Обучение Избираеми дисциплини Oбщ списък на избираемите дисциплини и практикуми Raytracing – Фотореалистични изображения (Практикум)    English
Факултет по математика и информатика - Raytracing – Фотореалистични изображения (Практикум)
 Лектор гл. ас. Александър Пенев, Христо Лесев
Анотация
Анотация: Факултативният курс е предназначен за студентите с изявен интерес към компютърната 3D графика. В него се разглежда програмирането на инструменти за изграждане на фотореалистични изображения. Темите включват основно: описание на обектите в тримерното пространство и изграждане на модел на физически коректно осветление. По време на курса всеки студент ще създаде завършена собствена програма за генериране на изображения с качество познато ни от Shrek, Ice Age и др. Курсът няма изисквания за предварителни познания по материята, но ентусиазмът и познания по C++ са препоръчителни.
Съдържание
  1. Въведение:
    • история
    • алг. за определяне на видимите повърхности Ray-Trace
    • камера, ray

  2. Дефиниране на сцена и обекти в пространството
    • структури от данни
    • обекти: сфера, равнина, триъгълник
    • намиране пресечните точки на лъч с обект

  3. Светлина и Материали I
    • засенчване
    • точков източник на светлина
    • цвят
    • модели на поведение: Lambert, Phong

  4. Геометрична оптика
    • отражение
    • пречупване
    • Supersampling

  5. Светлина и Материали II
    • the rendering equation
    • анизотропни материали
    • индиректно осветяване
    • distributed rendering

  6. Индиректно осветяване I
    • физичен модел
    • Radiosity

  7. Индиректно осветяване II
    • Path-tracing
    • Monte Carlo методи

  8. Индиректно осветяване III
    • Photon mapping
    • Irradiance caching

  9. Raytracing в реално време

  10. Разглеждане на проекти
Актуално
Още новини
Архив на новините
© 2009 ФМИ