|
|
Факултет по математика и информатика - Английски език |
|
Информатика (бакалавър) редовно обучение | изпит | | | - Място на дисциплината. Предвид новите обществено-икономически условия в страната и света, предвид това, че английският език е най-разпространеният в света и изключително използван в най-масовата среда за информационен обмен - Интернет, както и в най-реномираните научни издания и публикации, изучаването на английски език следва да заеме важно място сред дисциплините, предвидени в учебните планове на студентите от специалност "Математика". Така те ще имат възможност за ефективно обучение и самообучение по време на следването, а и след дипломирането си.
- Цели на дисциплината. Целта на обучението по английски език е да затвърди вече усвоените и изгради нови знания и умения по английски език, както и да подготви студентите за самостоятелни занимания след дипломирането им.
- Характеристика на обучението по английски език. Студентите с входно ниво Beginner и Elementary се обучават по общ английски език, като получават познания за основните граматически структури на английския език, битова лексика и изграждат говорни и писмени умения. На студентите с входно ниво Pre-Intermediate, Intermediate, Upper-Intermediate и Advanced се предлага и компонент на специализиран английски език в областта на информатиката, като основна част от курса.
- Организация на дисциплината. При възможност, студентите от различните специалности, предвид еднаквия хорариум, се преразпределят в езикови групи според езиковата им компетентност и при отчитане на индивидуалните им желания. Нивата на езиковите групи съответстват на международно признатите: Beginners, Elementary, Pre-Intermediate, Intermediate, Upper-Intermediate, Advanced. Преразпределението от административни в езикови групи е от съществено значение за ефективността на обучение в рамките на ограничения общ хорариум. При възможност е добре занятията да се провеждат два пъти седмично по 3 учебни часа през Есенния и Зимния триместър. Материалът е разпределен в самостоятелни граматически и лексически теми с хорариум, съобразен с техния обем.
- Методика на преподаването. Новият материал се поднася по съвременни комуникативно-когнитивни методики, залагайки на самостоятелни домашни занимания индивидуално и в Интернет среда.
- Проверка на знанията. Проверката на знанията се осъществява под формата на текущ контрол. Тя включва поне 1 контролна работа на триместър, както и постоянен контрол на говорните умения. Крайната оценка се дава след втория триместър.
| | I. Начинаещи - Английската азбука
- Глаголът "съм"
- Притежателните местоимения
- Множествено число на съществителните
- Притежателна форма 's
- Сегашно просто време
- Основни правила на словореда
- Членуване
- Минало просто време - правилни и неправилни глаголи
- Степени за сравнение на прилагателните и наречията
- Сегашно продължително време
- Изразяване на бъдещи действия с going to
- Изразяване на намерения с инфинитив
- Бройни и редни числителни. Изрази за количество.
- Модалните глаголи will, shall, can
- Наречия и тяхното място в изречението
- Сегашно перфектно време
- Страдателен залог
- Непряка реч
- Условно наклонение
II. Специализиран компонент - Компютрите в съвременния свят.
- Конфигурации на компютърни системи
- Приложение на булевата алгебра в компютърните системи
- Входно-изходни устройства.
- Запаметяващи устройства.
- Компютърни системи за потребители с умствени и физически увреждания
- Операционни системи.
- Интерфейс
- Текстообработка.
- Електронни таблици.
- Бази данни.
- Настолни издателски системи.
- Компютърна графика.
- Компютърен дизайн.
- Мултимедия.
- Увод в програмирането.
- Езици за програмиране.
- Професионална реализация за компютърни специалисти.
- Eлектронни комуникации.
- Локални мрежи.
- Глобални мрежи.
- Интернет приложения и предизвикателства.
- Нови тенденции в информационните и комуникационните технологии.
- Въведение в изкуствения интелект.
|
|
|
|
|
|
|
© 2009 ФМИ |