АТЕСТАЦИОННА СПРАВКА
ЗА АТЕСТИРАНЕ НА АКАДЕМИЧНИЯ СЪСТАВ И СЛУЖИТЕЛИТЕ НА ФАКУЛТЕТА ПО МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА ПРИ ПЛОВДИВСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ "ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ"
Атестирането и оценяването на академичния състав на ФМИ при ПУ „Паисий Хилендарски” ще се извършва по следните критерии:
- Учебна дейност
- Изпълнение на норматива за учебна заетост, приет от Академичния съвет и/или одобрен от Ректора на ПУ;
- Качество на провежданите лекции, семинарни и лабораторни упражнения,
- Разработени нови лекционни курсове, семинарни и/или лабораторни упражнения, учебници, учебни помагала, учебно-помощна литература, включително и на електронен носител;
- Разработка и приложение на системи от тестове и задачи при реализиране на текущ контрол на знанията на студентите както и при провеждане на писмени изпити по съответната учебна дисциплина;
- Адаптиране на учебните програми към актуалните нужди на специалността и възможностите на студентите за усвояване на конкретното учебно съдържание;
- Индивидуална работа със студенти;
- Научно ръководство на дипломанти, докторанти и специализанти;
- Резултати от проучване на студентското мнение.
- Научно-изследователска дейност
- Научни публикации в България и в чужбина, включително и на електронен носител;
- Изнесени научни доклади на ведомствени, факултетни, университетски, регионални, национални и международни семинари, симпозиуми, конференции и конгреси;
- Рецензирани от съответния преподавател статии в списания и доклади на конференции;
- Рецензиране от съответния преподавател трудове за придобиване на научно-образователната степен доктор и научната степен доктор на науките;
- Участия в програмни, научни, организационни и технически комитети на научни конференции, симпозиуми, конгреси, студентски и ученически олимпиади и състезания;
- Научноприложна дейност и участие или ръководство на стопански договори, издаване на монографии, обзорни научни трудове и др.
- Разработка на дисертационен труд;
- Научно-изследователска дейност със студенти.
- Изисквания, отнасящи се едновременно до учебната и научната дейност:
- Ръководство или активно участие в проекти с международен и/или национален характер (за подобряване на ефективността на висшето образование, научноприложни и научнофундаментални);
- Използване на английски и други чужди езици - особено при превод на литература по специалността;
- Високо ниво на компютърна грамотност и използване на Интернет и други актуални информационни и комуникационни технологии.
- Административни и други дейности:
- Участие в организирането на учебната дейност по нови бакалавърски и магистърски специалности или специализации;
- Участие в работни комисии на ниво катедра, факултет, Университет и др.;
- Участие в организирането и провеждането на научни или други престижни за ФМИ и Университета форуми или изяви на регионално, национално или международно ниво;
- Участие в подготовка на акредитация;
- Участие в КСК и организиране на чествания и промоции.
Лицата, за които е открита процедура за атестиране, представят:
- писмен отчет за дейността си, съгласно посочените по-горе основни направления;
- списък на публикуваните научни трудове с приложени отпечатъци;
- документи от различен вид, удостоверяващи извършените от атестирания дейности;
- писмена оценка от ръководителя на катедрата по всяка от трите основни дейности и обобщена оценка, гласувана на Катедрен съвет;
- попълнен атестационен лист по образец.
Отчетите се представят в катедрата в тримесечен срок след получаването на заповед за откриване на процедурата по атестиране и се предават на Комисията по атестиране след като бъдат обсъдени на заседание на катедрен съвет, съгласно Правилника за атестиране на академичния състав на Пловдивския университет “Паисий Хилендарски”. КА обявява график за събеседване и определяне на окончателна оценка на атестирания.
10.05.2012 год.
Председател на КА:
/доц. д-р Ангел Голев/