Учебната дисциплина е фокусирана върху изучаване на едно от водещите софтуерни при-ложения за триизмерна компютърна графика, 3D визуализация и анимация, за дизайн на интерак-тивни 3D приложения, видео игри, анимационни филми и визуални ефекти в киното – Autodesk Maya . Цел на обучението е запознаване с основните принципи на работа с Maya, с основите на полигоналното и NURBs моделиране – от моделиране с примитиви до изграждане на обекти със сложна геометрия. Специално внимание се обръща на моделирането на ниско полигонални моде-ли за целите на дизайна на интерактивни триизмерни пространства. Представят се методи за съз-даване на реалистични повърхности, работа с материали, текстури, камери и светлинни източни-ци. Детайлно се разглеждат възможностите за рендериране и експортиране на статични сцени и анимации.