Форум Поща Карта на сайта Търсене Връзки Контакти
Начало Обучение Дисциплини в учебните планове на специалностите Учител по математика (квалификация) учебен план Хоспитиране    English
Факултет по математика и информатика - Хоспитиране
Специалност
Форма на оценяване
Дисциплината
се води
Математика и информатика
(бакалавър) редовно обучение
изпит
 
Анотация
Чрез хоспитирането по математика се цели да се формират у студентите умения за: практическото приложение на знанията, придобити в лекциите и семинарните упражнения по методика на обучението по математика; критично отношение на студентите към наблюдаваните уроци; правилни, теоретично обосновани критерии за качествата на уроците по математика.
Целта е още студентите да се научат да откриват достойнствата и недостатъците на наблюдаваните уроци (от позициите на изучените теоретични постановки), да предлагат други варианти за провеждането им, да вникнат в майсторството на учителите; да анализират наблюдавания урок.
 
Съдържание
I. Определяне образователните и възпитателни цели на урока

II. Съдържанието на урока:

  1. Съответства ли то на целите на урока?
  2. Издържано ли е в научно отношение? Има ли пропуски?
  3. Има ли връзка с живота и как се осъществява?

III. Дейността на учителя по реализиране на целите на урока:

  1. Как се осъществява:
    • актуализацията на стари знания и умения
    • мотивацията на новите знания
  2. Спазена ли е методиката за усвояването на ново понятие, нова теорема.
  3. Спазени ли са изискванията към подбора, задачите и методиката за решаването им.
  4. Какви методи:
    • за решаване на задачи
    • на обучение са използвани в урока и уместно ли са приложени
  5. Спазени ли са дидактическите принципи?
  6. Отделя ли се същественото в урова и затвърдява ли се?
  7. Правилно ли е разпределено времето за отделните дидактически задачи?
  8. Умее ли учителят да:
    • задава подходящи въпроси и да ги варира при нужда?
    • изслушва отговорите и как реагира за допуснати грешки от
      учениците?
    • проявява настойчивост за постигане на правилен отговор?
  9. Как се организира проверката и оценката на знанията и уменията на учениците?
  10. Организиране и провезкдане на самостоятелна работа на учениците.
  11. Каква е речта на учителя (култура, образованост, емоционалност, темп)?
  12. Как се подреждат записките на класната дъска?

IV. Дейност на учениците:

  1. Какво е участието им при:
    • актуализиране на знания и умения
    • мотивиране на нови знания
    • формиране и затвърдяване на новите знания
  2. Каква е степента на активност и критичност към отговорите на съучениците си?
  3. Как учениците реагират при допускане на грешки ?
  4. Дисциплина.

V. Резултати от проведения урок:

  1. Изпълнен ли е плана?
  2. Равнище на постигане на целите.
Актуално
Още новини
Архив на новините
© 2009 ФМИ