|
|
Факултет по математика и информатика - Хоспитиране |
|
Математика и информатика (бакалавър) редовно обучение | изпит | | | Чрез хоспитирането по математика се цели да се формират у студентите умения за: практическото приложение на знанията, придобити в лекциите и семинарните упражнения по методика на обучението по математика; критично отношение на студентите към наблюдаваните уроци; правилни, теоретично обосновани критерии за качествата на уроците по математика. Целта е още студентите да се научат да откриват достойнствата и недостатъците на наблюдаваните уроци (от позициите на изучените теоретични постановки), да предлагат други варианти за провеждането им, да вникнат в майсторството на учителите; да анализират наблюдавания урок. | | I. Определяне образователните и възпитателни цели на урока II. Съдържанието на урока: - Съответства ли то на целите на урока?
- Издържано ли е в научно отношение? Има ли пропуски?
- Има ли връзка с живота и как се осъществява?
III. Дейността на учителя по реализиране на целите на урока: - Как се осъществява:
- актуализацията на стари знания и умения
- мотивацията на новите знания
- Спазена ли е методиката за усвояването на ново понятие, нова теорема.
- Спазени ли са изискванията към подбора, задачите и методиката за решаването им.
- Какви методи:
- за решаване на задачи
- на обучение са използвани в урока и уместно ли са приложени
- Спазени ли са дидактическите принципи?
- Отделя ли се същественото в урова и затвърдява ли се?
- Правилно ли е разпределено времето за отделните дидактически задачи?
- Умее ли учителят да:
- задава подходящи въпроси и да ги варира при нужда?
- изслушва отговорите и как реагира за допуснати грешки от
учениците? - проявява настойчивост за постигане на правилен отговор?
- Как се организира проверката и оценката на знанията и уменията на учениците?
- Организиране и провезкдане на самостоятелна работа на учениците.
- Каква е речта на учителя (култура, образованост, емоционалност, темп)?
- Как се подреждат записките на класната дъска?
IV. Дейност на учениците: - Какво е участието им при:
- актуализиране на знания и умения
- мотивиране на нови знания
- формиране и затвърдяване на новите знания
- Каква е степента на активност и критичност към отговорите на съучениците си?
- Как учениците реагират при допускане на грешки ?
- Дисциплина.
V. Резултати от проведения урок: - Изпълнен ли е плана?
- Равнище на постигане на целите.
|
|
|
|
|
|
|
© 2009 ФМИ |