|
|
Факултет по математика и информатика - Графични стандарти: OpenGL |
|
|
Лектор |
гл. ас. д-р А. Пенев |
Анотация |
Курса разглежда основите на стандарта OpenGL (OpenGL 2.1, OpenGL Shading Language 1.20, GLU и др.), както и начините на приложението му. Използват се конкретни реализации на интерфейсните библиотеки на езиците за програмиране C, C#, Java и Delphi. Някои от по-важните разглеждани области са: моделиране на тримерни тела и сцени, геометрични преобразувания, работа с цветове и прозрачност, материали, светлинни източници и модели на осветяване, текстури, работа с буфери, права и обратна връзка (Rendering, Select и Feedback), разширения на стандарта, основите на OpenGL Shading Language, профили, deprecation model, NURBS криви и повърхнини и др. Засягат се и някои основни елементи от WebGL, OpenGL ES и по-новите версии на OpenGL. По време на курса студентите реализират множество примери базирани на OpenGL. |
Съдържание |
- Графични стандарти. Въведение в OpenGL. Бърз старт - пример.
- Настройка на OpenGL.
- Моделиране на пространствена сцена. Изграждане и визуализация на геометрични обекти.
- Съвременни техники за изграждане на геометрични обекти. Буфери с върхове (Vertex Buffer Objects). Символи (Lists).
- Трансформации. Анимация.
- Реализъм на пространствените сцени. Текстури.
- Цвят и светлина. Материали. Светлинни източници. Модел на осветяване.
- Буфери.
- Режими на работа на OpenGL: Rendering, Select и Feedback.
- Разширения на стандарта OpenGL.
- OpenGL Shading Language. Shaders.
- OpenGL за Web (WebGL) и за мобилни устройства (OpenGL ES).
- Какво е новото в OpenGL след версия 2.1. Профили и deprecation model.
|
|
|
|
|
|
|
|
© 2009 ФМИ |