|
|
Факултет по математика и информатика - Графични стандарти |
|
| Лектор | доц. д-р Димчо Димов; ст. ас. Александър Пенев | Анотация | Курсът разглежда основните понятия в стандарта Open GL (Open GL v1.2.1; GLU v1.3; GLX v1.3), както и начините на приложението му. Разглеждат се конкретни реализации на библиотеки на стандарта, или базирани на него, за средите С, Delphi и Java (Java 3D). Някои от по важните разглеждани области са: изграждане на тела и сцени, права и обратна връзка (Rendering и Select / Feedback), работа с цветове и прозрачност, текстуриране и мултитекстуриране, светлинни източници и осветяване, разширения на стандарта, NURBS криви и повърхнини и др. По време на курса, студентите реализират учебен проект на програма за манипулация с тримерни обекти, базирана на разглежданите стандарти и библиотеки. | Съдържание | 1. Въведение – Open GL, GLU, GLX, GLAUX, GL4Java. | 2. Архитектура на Open GL виртуална машина. | 3. Изграждане на геометрични обекти – основни примитиви. | 4. Цветове и прозрачност. | 5. Светлинни източници и модели на осветяване. | 6. Специални ефекти. | 7. Материали, текстуриране и мултитекстуриране, Bitmap, символи. | 8. Визуализация (Rendering), Дисплеен файл. | 9. Интерактивност (Select / Feedback). | 10. Изчислители и NURBS криви и повърхнини. | |
|
|
|
|
|
|
© 2009 ФМИ |